Sunday, March 9, 2008

Feeling Groovy

My vote actually went to her. Lama dahhh

Unlike the previous state government, this lady is one caring candidate. And again, unlike the previous government, she’s irreplaceable.

Having said that, its her birthday today (10th of March) and this blog owner wouldn’t want to miss having a shout on this very wonderful occasion.

Actually I had wished her last night, 12am, right on the dot but I feel its appropriate to add a few more flavours to all the sweetness currently lingering in the air.

Here’s to you, luv.

Don't you know that it's going okay,
I want everyone to see that,
Everything's coming up roses,
Whenever you're hanging with me,

When we're goofing off, laughing at nothing at all,
And hoping the day lasts a week,
Nothing else matters, no nothing else matters to me,
My hearts pounding so fast but what can I do,

These days it's got a reason to beat,
I'm not walking down life's lonely highways no more,
I've finally got something that's sweet...

Always looking for someone to kiss me goodnight,
Always hoping for someone like you,
That would always shine bright like the stars up above,
As we fell in love...

I don't need a princess with you in my life,
I don't need a million bucks,
I'm something to someone,
I'm into life now, I'm just a punk rocker in love.

(I Always Knew- The Queers)

Happy Birthday, and many happy returns of the day, sweet honeycomb darling...!

Dinner tonight?

38 comments:

Farina said...

Happy Birthday Pinky!

monsterball said...

Who is she?
Anyway...Happy Birthday to her too!!
I love the name ...Pinky.......cute and lively.

Kata Tak Nak said...

When you write something truthful that comes from the heart it would be beautiful.

Okay, the love poem is already written but when is the joyous day?
Anyway, I take this opportunity to wish Pinky a very happy Birthday and hope that the two of you tie the knots soon.

You are a lucky guy Kerp.

acciaccatura said...

semoga dipanjang umur dan dimurahkan rezki kalian berdua. happy birthday pinky!hmm... nasi minyak bila ??? you know what i mean.

bailey said...

happy birthday pinky. =)
betul kata acciaccatura, nasi minyak nya bile? =P

anfield devotee said...

Happy B'day madam.

kerp, nasib baik lagu poonk, not some shit by poison, warrant etc.

Even poonk rockers have a soft inside eg Sid & Nancy - or is that a bad example?!?

He he . . . enjoy yer day. I know I am as I am fooking gloating at dem Barisan Fooking Nasional supporters in the office.

wanshana said...

Happy Birthday, Pinky!

Many happy returns of the day, semoga panjang umur, dimurahkan rezqi and happiness always.

I'm watching this space for the wedding date, Kerp. Jangan tunggu lama-lama, okay! ;)

Mior Azhar said...

Happy Birthday Pinky....
I have goosebumps reading your poem la bro... very the romantic

Kerp (Ph.D) said...

I can tell you this, friends. She was so overwhelmed by all your wishes she couldn’t hold back some tears. You know la, very sensitive and soft-hearted and stuff. She thank you all and proud for me to have such wonderful friends in you guys.

Farina- thanks. and nice to have you back.

Mr goh- thanks. Pinky’s my gf.

Cikgu- thanks, sir. I am indeed lucky but Still no idea when lah.

Kak E- insyaAllah. Amin. Thanks akak.

Bailey- thanks sis. susah nak jwp soalan tu.

Bala- ok man, here’s a little confession. Warrant was one of my favs. Proudly displayed Cherry Pie’s cassette sleeve on the wall…hhehehe

Kak Shana- insyaAllah, amin. Wish could end the waiting this very minute.

Pak Mior- thanks for the wish, pak. But the poem aint mine sir.

MaryKate said...

Hi Pinky, HAPPY BIRHTDAY and many many happy returns :)

jack said...

Happy Birthday pinky...
semoga panjang umur, semoga dimurahkn rezeki & semoga jodoh korang berdua cepat disatukan...
Daniel...ko seorang lelaki ko harus berani berdepan dgn bapak pinky walau apa pun terjadi (sekiranya ko benar2 ingin memiliki pinky).Sekiranya ko tdk dapat memenuhi permintaan bapak piky, aku bg nasihat ko pergi je jumpa dan berdepan dgn keluarga pinky.Sampai bila ko & pinky nk hidup mcm sekarang...Ko harus ingat yg pinky masih ada mak bapak & keluarga...
Aku benar2 nak tengok kelakian ko berdepan dan keberanian ko utk berdepan dgn mak bapak dan keluarga pinky...Bila ko berani berdepan dgn mereka baru lah mereka akan percayakan ko.Jangan lah ko nk tunggu sampai 10 thn lagi & jgn sampai mak bapak pinky berubah fikiran dan berubah permintaan utk kali ke tiga...
Sekiranya kita ingin memiliki seseorang kita harus buktikan pada mereka yg kita benar2 ikhlas ingin memilikinya...Aku akan tunggu.......

jack said...

Aku minta maaf selama aku bagi comments pada ko, aku tdk pernah ingin memburukkan ko dlm blog ko tp aku kecewa dgn sikap korang berdua...itu sahaja.Korang mcm tdk hormat mak bapak pinky...aku tahu korang berdua mesti tahu apa yg aku maksudkn...tp biarlah itu semua sb sekarang bila aku fikirkn balik walaupun aku marah sekalipun korang ttp ingin bersatu.
Cuma sekarang nie aku mohon pada ko supaya ko berani berdepan dgn bapak pinky dn berilah dia kepercayaan yg ko blh jaga anaknya.Aku tdk sanggup melihat pinky hidup bersendirian sekiranya ko masih ada perasaan TAKUT...
Lagi 1 sekiranya ko ada jodoh dgn punky aku harap ko jgn sia2kn pinky, jgn ko kasar bahasa dgn pinky & lain2 lagi...Ko ubahlah perangai ko....

monsterball said...

aiyah....soooooo cute and sexy...what are you waiting for?
Give a rose everyday...and ask for a hand in marriage.
Say wait longer...go for hunger strikes...just enough to feel weak...still cannot work..
Cannot work...sing love songs to her...cannot sign...get some friends do that for you.
Spend time...go picnics...or anything she like.
Now is the time....you apply your art and craft..or else...so many crocodiles will take her away....singing..
"See you later Aligator"
I hope not.......hahahahahaha
All the very best.
Does she knows...how lucky she is?
If not...tell her.. kata tak nak and monsterball are no fools to like kerp.....and when we like the fella...a girl is lucky to see him available.

Kerp (Ph.D) said...

Mary!

Hey, thanks. She was so touched by all the wishes. You guys have really made her day., and mine too.


Mr goh,

Hopefully soon. But I’m luckier to have her instead of the other way round.

*and I love all my commenter friends too, including the silent readers!

Kerp (Ph.D) said...

Jack,

Terima kasih banyak2. Pinky baru telefon dan terlalu terharu bila baca msg jack sampai berlinangan air mata.

Percaya lah jack, bukan aku taknak atau tak berani nak berhadapan dgn pakcik dan makcik tapi syarat2 tu masih belum mampu aku kotakan. Aku tgh cuba sedaya upaya walau nampak agak impossible. Masih sedang usaha kea arah tu.

Takpe jack, aku sendiri tak salahkan ko sangat sbb aku tau ko antara org yang sayang sngt kat pinky, dan pinky sebaliknya. Aku pon mintak maaf terlalu keras dalam penulisan aku terhadap kau tapi aku nak kau tau aku taklah seteruk yang mungkin korang pikirkan. Kesungguhan aku hanya pinky je yang boleh nampak. Aku tau aku tak perfect dari segi fizikal dan banyak kekurangan berbanding lelaki2 lain tapi tak pernah terdetik dalam hati aku untuk mempersiakan pinky, dari segi mana sekalipon. Kebahagian kami unik, tapi tetap bahagia walau terpaksa menghadapi pelbagai rintangan. Baik buruk kami tetap sbg 1 unit. Sedih pinky, sedih lah aku.

Dan aku mintak banyak2 janganlah sesekali pandang buruk terhadap kami berdua. Aku mengaku kami selalu keluar bersama tapi takde sampai ke bilik tidur mahupon apa saje benda negative yang mungkin ada sesetengah pihak fikir. tuduhlah aku teruk mcmmana sekalipon, tapi pinky bukanlah seteruk mana yg org lain fikirkan.

insyaAllah kalo ada jodoh, tak mungkin aku akan sia2kan dia. Dan perhubungan kami bukanlah ttg dia jaga aku atau aku jaga dia tp kami jaga antara 1 sama lain. Mensia2 kan pinky jauh sekali. Dan Jack, ko peganglah kata2 aku semua yg kat atas.

Aku rasa sejuk hati baca komen ko kali ni. Aku tau ko tak seteruk yg kami fikirkan, dan harap2 begitulah sebaliknya. Dari pihak pinky, banyak2 terima kasih kami ucapkan.

cbenc12 said...

oohhh sweetnya! she looks lovely in that pic..
so, how's dinner? :P

Tinesh said...

Hey Pinky! Happy Birthday!! Hope you had a blast!!

PS: Kerp, itu wedding bila la dey??

Pi Bani said...

Sorrylah, tertinggal LRT... lambat sikit sampai. Happy belated birthday Pinky! And Kerp, insyaAllah, kalau ada jodoh, tak ke mana kan? My wish is for the two of you to tie the knot soon. Aamiiin...

And when that happens, don't you dare tak ajak I! Hehe...

Kerp (Ph.D) said...

yo benny!

thanks there. no dinner last night, perhaps this weekend. after all, it wldnt be much fun since it was only monday.


T,

thanks for the wish, brudder. she's touched by all the wishes. no idea about the big day but you and the rest will surely be informed and invited, definitely.


kak Pi,

thanks kak Pi. insyaAllah kalau ada jodoh tak ke mana. trust me akak, if its to happen, you guys will be first in mind.

mozisgod said...

whoaaaa....tuan kerpov,
to quote amy search (yah la dei amy search so farkin what NOW)...
"phewwwwwwww--weeeeeeeeettttttt"
stop scrollig up and down..& re-reading the words "amy search" la dei..ya so what..i will unabashedly admit this
i was..(er..and in some instances..still am a fan of certain "rock-kangkang" bands/numbers. can't help it la dei. influence was too great when growing up.
though not all.
pssttttttt...let you in on a secret...one of my fav rock-kangkang songs of all time..
was this number which for the life of me..for the life of me can't remember the name...but the chorus has the words..
"airrrr mattaaaaaa yggggg berderaiiiiiiiiiiiii" - guess who?
now the lead singer..has cropped a hair or two..wearing business like attire..and sports an almost jefridin-like persona..
dei.
put yOUR eyes BACK in yer gooner socket can or not?
er. i orso like rusty blade.
so there.

anywhere once again..
"peeweeeeeeeeetttttttt"
no that in no way was intended as a wolf whistle. though with the amount of facial hair (amongst other busy vicinties of my body) i carry/grow/nourish..i would qualify the requirements of being "wolfy"..and i did whistle....so...
take it as a compliment la bro...
you cintan/debonaire dawwwggg you...awwwwwwwwwwwwwwwwwww

but seriously bro...dunnow whether yu believe in this shite..but i do feel..certain people carry a somewhat aura among them...erhm...sorta emanates from them..from the persona.. yu know what i mean? i have felt it a coupla times before..and i hope..
at least this time around
..in my case..it stays;
permanently. (this one my personal lament..better left untouched)
OKAY NOW I REALLY AM
blabbering gibberish
so i'm gonna CAN IT.

with sounding too contrite or patronizing..er..ms.pinky..
HAPPY BELATED BIRTHDAY luv...
may you and the damn gooner be blessed always:))

yours appreciatively,
moz. burp. ah.lega.

p.s...and may you always hide the remote..during ALL GOONER GAMES.(except when they play the spurs)
p.s.2..and may you also use all his gooner jerseys (ok la used wornout one only) as kain perca; kain alas kaki..(i.e. yg depang jambanggggg tu)..or worse come to worse..to wash the car..

p.s.3 INGGERISH rock-kangkang ah..i got like orso la...to shy to tell that one..so bugger off.

mozisgod said...

i mean WITHOUT WITHOUT WITHOUT
sounding too contrite or patronizing
happy belated birthday.

inggerish rock-kangkang..
er..(does helloween qualify as rock-kang? especially post kai-hansen?)
skidrow and their voluptuous
lips..
18 & youth gone wild.
mwahahhahahhahahhahahhaa

Kerp (Ph.D) said...

Mozzz,,

Damn you man. one hell of a real rok-kangkang fan you are. Dei, tuan bala may have unearthed my deep love for warrant’s I saw red/heaven/cherry pie tearjerker karaoke love songs but lets not dwell too much on it la geng. But now you’ve opened up the can of cacing, I’ll take some cues from where you left off.

That motherfuckin’ helloween glam-rok was and still part of the tranny fashioned-genre. And here’s another confession; since my limewire screwed the shit up some weeks back, I asked my macha friend to download one of their corny-shit hits last week. Yea you may have guessed it right man- Forever And One….hehehehehehhehee…

Anymore? Hell yes, 18 and life-skidrow and that shit penned by vince neil/nikki sixx Without You. admit it mozz, you had that song spun when you had your first kiss with a neighbour’s daughter…kahkahhhhhhh…

That peewitttt whistling sound if I remember correctly, was taken from search’s first ever live unplugged album. Love that shit man. rozana, gadisku, cinta sepi and a whole lotta crappy shit. but lets admit, we will always some soft spot reserved for these rok kapak bands. Bala would deny this but check his CD rack, you’ll get stuff like poison’s Every Rose Has Its Thorn or even Damn Yankee’s High Enough singles for all we know, if not both…hahahahha

Hey chief, thanks for all the well wishes. Will convey your bday wish to her man. always a pleasure reading your crazy shits. Thanks boss...!

blackpurple @ jowopinter said...

Manissss.....Ganteng! :)

Kapan arek langsunge kang? Ojo lali njemputi wak yo... :D

jack said...

Aku dh baca semua yg ko tulis..aku akan simpan kata2 ko...sekiranya ko mensia-siakan pinky aku tdk akan maafkn ko sampai bila2.aku tahu sejarah masa silam ko itu sb aku terlalu takut utk setuju dgn pilihan pinky utk terima ko.Dn seluruh keluarga pinky tahu sejarah silam ko, itu sb jugak mereka tdk dpt terima ko, tp sekiranya ko blh menyakinkan mereka aku yakin mereka akan terima ko.Maaf klu apa yg aku ckpkn ini mungkin menyakitkan hati ko, aku tdk percaya yg dgn pengakuan ko (tdk sampai masuk bilik), aku minta maaf, itu semua tuhan sahaja yg tahu.
Daniel aku tahu ko mungkin tdk mampu penuhi apa yg diinginkn oleh bapak pinky tp sekurang-kurangnya ko harus berani berdepan dgn mereka.Ko seharusnya minta kebenaran utk ajak pinky kesana kesini.Ko mungkin tdk tahu mcm mana perasaan mereka tp aku tahu mcm mana perasaan mereka.
Daniel sekiranya ko sudah cuba usahakn penuhi apa yg diinginkan bapak pinky tapi gagal aku mohon ko beranikn diri ko utk berdepan dgn mereka sekeluarga..Biar lah tahun ini jugak masalah korang berdua settle...Aku berterus terang biarpun aku dn keluarga pinky berat utk terima ko tp apakn daya sb pinky sdh buat keputusan utk terima ko...Biarlah tuhan sahaja yg tentukan hidup korang berdua....Berusaha lah utk penuhi permintaan bapak pinky....

Kerp (Ph.D) said...

jack,

aku dah letih la bila orang dok fitnah aku macam2. sekarang ni aku nak tanya ko, tapi secara baik, tanpa emotional. apa sejarah buruk aku yang ko maksudkan? apa kata ko huraikan je. tak payah nak berselindung lagi. cara ko tulis macam aku pernah buat jenayah.

lagi satu, tak payah la ko nak ingatkan aku tentang mempersiakan dia sebab itu semua memang dah sedia maklum. pinky takkan stay lama camni kalo dia tau aku tak sesuai untuk dia, dan percayalah, atas nama ALLAH, takde org lain dalam dunia ni yg kenal aku lebih dari pinky. so sekarang ni, 1 je permintaan aku dari ko, huraikan apa keburukn aku masa lampau yang ko sebut2kan.

apa pasallah yg korang benci sngt dekat aku paling aku tak faham. kita sendiri tak pernah bersua sampai boleh ko menghakimi aku. aku terima kritikan tapi pastikan betul ke tidak aku seteruk perompak sampai ko tak boleh terima aku.

aku/pinky dah seronok dan sejuk baca komen ko sebelum ni, tu yg buat aku tak delete komen ko. tapi ko dtg balik cuba tulis keburukan aku. ni kali ketiga aku tanya ko, jelaskan apa maksud ko tentang sejarah buruk yg pernah aku buat. mintak banyak2 penjelasan. terima kasih.

Kerp (Ph.D) said...

wak purp,

insyaAllah wak. mesti!

jue said...

Happy Belated Birthday Pinky !!!

& Kerp, Have a postive day ahead.

Take care..

Kerp (Ph.D) said...

thanks jue. will convey your wishto her. lama tak nampak?

tokasid said...

Salam bro Kerp:

Alamak sorry la Kerp. Since my modem sakit I didn't hop around.

And it was Pinky's bithday.And I only knew about it today.I am kicking myself ye' know.

Happy belated birthday to Pinky.
nanti bila tokasid jumpa Kerp tokasid beli kek untuk Pinky eh! Kerp boleh tengok dan ambil bau kek saje....LOL!~

Kerp (Ph.D) said...

thanks doc. i'm very sure she reads this from her office.

and another thing for sure, she's proud of me to have you as a friend.

Mat Salo said...

Eh bro', ini lagi belated. No excuse. Just drillin' 24/7...

Send my best to pinky - she's quite a lady - plus she's already in my good books. She's a Pieces and so's my mom. Hang apa? Beruk? Kah-kah-kah, peace ya bro? :)

Kerp (Ph.D) said...

Mas Ahmad,

She’s read it and thank you for the wish. I tell you bro, she was so touched by all the wishes she received here it moved her to tears.

So anyway, yes, peace. Because I’m a pisces too…hehehe

jack said...

Daniel, aku br ckp mcm tu kat ko, ko punya melenting bukan main.Salah ke dgn apa yg aku tulis?
Pernah ke ko minta kebenaran dari bapak mak pinky?Dulu masa ko sempurna ko ada pandang pinky? Ko ada pandang org yg ala2 lurus bendol mcm pinky? Yang tak seksi mcm pinky? Sekarang bila pinky berkawan dgn ko perubahan diri dia pun berubah. Dulu masa ko sempurna apa yg ko kejarkn? Pasal bilik2 tu tk payah lah aku nk tulis.Ko tanya lah diri ko dgn ikhlas.Semuanya aku tahu tp aku tak nak burukkn ko sb aku hormat ko.
Daniel tk payah lah ko nk pening kan kepala ko pasal penerimaan keluarga pinky...sb korang bukan nk dengar pun.klu ko betul2 nk menjadikan pinky isteri ko, ko dtg je lah meminang dn berbincang secara baik ngan mak bapak pinky...
Sekarang nie pun korang selalu kesana kesini membuatkn mak bapak pinky risau.Jadi aku tk nk buat mereka risau ko dtg je lah meminang, pasal permintaan bapak pinky tu ko berbincang lah dgn bapak pinky sendiri secara baik...

Anonymous said...

Hey Jack...

Aku sangat kecewa dngn kau. Berani kau menghina aku... rupanya begitu tanggapan kau dengan aku selama ni... aku tau tak ada orang pandang aku seperti mana tanggapan kau terhadap aku... kau betul-betul dayus... kau menuduh orang ikut sedap mulut kau, sedangkan sebesar zarah pun kau tak tahu apa-apa. Tuduhan kau melampau & aku betul-betul kecewa.

Aku nak pakai apa suka hati aku. Semua orang tak ada hak nak suruh aku pakai itu ini... Senang cerita kau cermin diri kau baru boleh nasihat aku! Cermin dirikau... tentang sembahyang kau... girlfriend/boyfriend kau atau apa saja yang kau rasa kau tu tak ada dosa...

Senang cerita aku tahu apa yang kau tahu... mungkin disini tak boleh dijelaskan semuanya... tapi aku juga bukannya bodoh, aku ada harga diri, aku juga ada maruah.

Jangan sewenang-wenangnya menuduh aku sebegitu hina, semata-mata nak melepaskan geram kau terhadap orang yang kau tak suka.

Kau kena ingat, mungkin aku bukannya makhluk Allah yang perfect... tapi sekurang-kurangnya aku tak menfitnah orang seperti mana kau lakukan. Kau kena ingat tu Jack..

Mungkin kau rasa cara kau betul, tapi kau juga kena fikir-fikirkan CARA kau tu salah!

-MOLEE-

Anonymous said...

Jack...

Tolonglah aku kalau kau betul-betul kesian kat aku & mak bapak aku.

Tolonglah aku kalau kau sayang kat aku. Aku nak kahwin. Macam mana cara sekalipun, kau kena tolong aku.

Aku nak mengakhiri semua ini. Tapi tak ada orang yang nak tolong aku, menyebabkan aku jadi macam ni.

Semua ni disebabkan orang macam kau yang tak pernah cuba faham perasaan aku.

Permudahkanlah jalan aku untuk berkahwin... aku betul-betul tersiksa dengan apa yang kau lakukan untuk aku.

Terus terang aku tak mampu nak lakukan apa yang kau sarankan. Sebab... itu dari mulut kau. Aku menghaprapkan ianya datang dari mulut mak bapak aku sendiri, BUKAN KAU.

Aku nak mak bapak aku yang buka mulut kat aku supaya daniel datang jumpa mereka. Kalau dengan mulut kau, aku sendiri kurang yakin...

-molee-

Anonymous said...

Jack...

Lagi satu... aku tak rasa Daniel melenting dalam jawapan dia hari tu. Kau saja yang suka buruk sangka terhadap orang lain.

Dia cuma minta kau perjelaskan apa kesalahan dia, sebb kau kata kau amat kenal dia.

Jack, bukan Daniel saja, malah aku, atau orang lain sekalipun jika ada orang yang tabur fitnah mengganggu hidup kita, pasti kita akan marah & pertahan kan diri kita.

-molee-

jack said...

Pinky, knp ko yg balas dgn apa yg aku tulis... knp tk daniel yg balas dgn apa yg aku tulis?
ikut ko lah klu ko rs apa yg aku tulikn tu tk betul...hanya tuhan je yg tahu kebenarannya.Biar lah tuhan sahaja yg tentukan hidup ko..
aku cm nk tanya sampai bila ko nk tunggu mak bapa ko yg mulakan dulu.
ko yg nk kahwin tp ko nk tunggu mereka bersuara,apa ko nie, sepatutnya ko yg kena bersuara bknnya mereka.Sampai bila2 pun mereka tk kn bersuara.
Daniel ko pun sama tdk ada semangat @ ikhtiar nk memikat hati mak bapak pinky.Sampai sekarang ko buat tk tahu je sedangkan mereka pening kepala memikirkan korang berdua..Daniel ko pikirlah sendiri sampai bila korang nk hidup mcm tu...

Anonymous said...

AKU dah puas bersuara kat mak bapak aku... banyak kali dah... AKU YANG MULAKAN, bukan dorang... ko bukan mak bapak aku jadi ko tak tau hal sebenarnya. Aku pernah merayu-rayu dengan mak bapak aku... sampai aku rasa malu nak mulakan. Diaorang kena ingat tu....

Ko jugak kalau rasa ada tanggungjawab kat orang mcm aku, sepatutnya mainkan peranan tolong aku untuk permudahkan urusan aku... bukan biarkan aku mcm ni...

Pikir la sendiri.

-molee-